Van Lago Maggiore naar Bodensee in Duitsland

2 juli 2008 - Konstanz, Duitsland

Gisteren hebben we ons hebben en houden neergezet aan de Bodensee op camping Klausenhorn in Dingelsdorf bij Konstanz. De nacht van 30 juni was erg onweerachtig met veel regen maar 'smorgens konden we toch om 8 uur droog wegrijden naar onze nieuwe bestemming.We namen afscheid van het mooie Lago Maggiore.P7010003 Het was weer een reis met vele tunnels (we hebben deze vakantie P7010004honderden tunnels gehad) waaronder de Gotthardtunnel (17 km. lang). Vlak voor de tunnel zagen we nog de besneeuwde toppen van Zwitserland.P7010005
P7010006Toen we eindelijk op de uitgezochte camping aan de Bodensee aankwamen viel die ons zo tegen dat we zijn doorgereden naar Dingelsdorf bij Konstanz. Het is nou niet de camping die wij prefereren maar we hadden het om 5 uur in de hitte wel gehad en het sanitair is hier super, dat vergoedt veel. Ook de omgeving is geweldig waardoor we het hier weer helemaal zien zitten en aan een nieuwe vakantie beginnen. De hitte is trouwens wel slopend. Helemaal niets doen en voor de ventilator zitten is nog het beste. Jullie hebben vandaag ook een klein staartje ervan meegekregen. Het mag wel even regenen van ons maar liever geen hevig onweer. De muggen steken hier lekker. Ik ga naar binnen maar daar kan ik niet internetten, wel in de voortent. Dat is al heel wat. Tot een volgende keer.P7020008.
P7020009 P7020010
P7020011